Éttermi élmény nincs felszolgáló nélkül

Kiknek lehet vonzó egy olyan éttermi technikai újítás, ami nem igényli a pincér jelenlétét a vendég megérkezésekor? Ez a kérdés merült fel bennem, mikor „Népszerű a bűvös éttermi asztal” című cikkre akadtam kedvenc újságom hasábjain. Én személy szerint csak gyorsétteremben tudom elképzelni, ahova már a jól ismert „fast food” fogyasztás céljával megyünk, netán folyton nyüzsgő gyerekkel. Na de elegáns vendéglátóhelyen, ahol gasztronómiai csodákat szolgálnak fel, ahol a felszolgáló szakértelme nélkülözhetetlen?

 

Az említett innováció állítólag nem csak a nagyvilágban, de hazánkban is népszerű, ehhez képest itthon még nem láttam éttermet, ami erősségeként emelte volna ki ezt a szolgáltatást. De mi is ez a nagyszerű előny?

 

  • A vendégek csak akkor találkoznak a pincérrel, amikor az ételt hozza.
  • Az ételek képernyő érintésével választhatók ki, rendelhetők meg.
  • A digitális étlap részletesebb, allergén összetevőkről, kalóriaértékről is tájékoztatja a fogyasztót.
  • Rengeteg játékkal szórakoztathatják magukat a felnőttek és a gyerekek is a bűvös felületen.

 

Néhány nappal az írás olvasása után a Barabás Étteremben jártam s kíváncsi voltam mi a véleményük erről a fejlesztésről.

 

 

„Ez egy újabb lehetőség arra, hogy még jobban eltávolodjanak egymástól az emberek, és ez által személytelenebbé válik a vendéglátás! Több fontos mozzanat kimarad a vendégül látás folyamatából, pedig az emberek többsége számára, a felszolgálók és a vendégek közötti kapcsolat maga a vendéglátás. Mi pincérek köszöntjük az érkezőket, mi szolgáljuk ki őket, olyan kapcsolat kialakítására törekszünk, mely alapot ad az újabb látogatásra, valamint a szervírozás színvonala is jelzi az étterem minőségét” – mondja Tanyik Csaba, pincér.

 

 

„Én a Slow foodra esküszöm! Az adja igazán a gasztronómiai örömöket. Nem csak az, de ha lehet ajánlom mindenkinek élje át ezeket a pillanatokat. Az ételképek mindenképpen alkalmasak az érdeklődés felkeltésére, de a felszolgáló tud hitelesen ajánlani, feltérképezve a vendég ízlését, az alkalom egyediségét. Pincéreink egy ételről pontosan el tudják mondani, hogy mik az alkotó elemei, és milyen eljárásokkal készül, felidézve személyes élményeiket, hisz étlapfrissítéskor minden új fogást ők is megízlelnek. Nem is beszélve az ételhez illő italok kiválasztásáról, ebben is nagy szakértelemmel tudják támogatni a vendéget” – veszi át a szót Barabás Zoltán.

 

 

„Kétségtelen, hogy van előnye a fent említett rendszernek, - munkaidőben ebéd, vagy a fiatal anyukák, akik nem tudnak, vagy nem akarnak főzni, letudják a gyerekek étkezését sokszor gyors, de egészségtelen étkezésekkel, de a személyes kapcsolatot semmi nem pótolja, egész egyszerűen éttermi élmény nincs felszolgáló nélkül!!!!” - mondja határozottan a tulajdonos.

 

(2013-05-15)

-eSBé-


kapcsolódó cikkek

BEJELENTKEZÉS

E-mail cím
Jelszó
  Emlékezz rám!
Házhozszállító éttermek:
© 2011 debreceniettermek.hu
Real Time Analytics