„A dicséret azoké, akik a tudásukkal ily módon képesek zsonglőrködni” (Dining Guide)
Számos alkalommal méltattuk már a Garda Pizzéria és Étteremet. Írtunk a hely hangulatáról, ételeiről, bemutattuk a tulajdonos- konyhafőnök, Drabik Lászlót. A mai cikket a Dining Guide gasztronómiai magazin kritikusának véleménye ihlette, hiszen a Debreceni Éttermek sem mehet el szó nélkül amellett, hogy egy ismert szakmai portál tesztelője látogatást tett a Gardában.
Ahogy Drabik László séf is még büszkébb éttermére a megjelent írás után, természetesen bennünket is jó érzéssel tölt el ez a pozitív visszajelzés, hiszen a Garda Étterem a debreceniettermek.hu portál alapító tagja. A cikk elolvasása után ismét felvetődik a kérdés, hogy létezik-e biztos recept egy étterem sikeres üzemeltetéséhez? Vajon milyen hatása van egy étteremkritikának a meglévő és a leendő vendégek körében?
Drabik László munka közben |
Sorra nyílnak és zárnak be a vendéglátóhelyek, egyes éttermek sikeresek, mások elbuknak. Ahhoz, hogy egy hely éveken keresztül nyereségesen működjön sok mindenben kell a vendégek elvárásait kielégíteni, mert a vendég dönt, és nem elég megszerezni kegyeit, de annál nagyobb feladat megtartani azt.
A Garda Pizzéria és Étterem szíve-lelke Drabik László, a séf és tulajdonos. Ilyen kombinációt ritkán találni, hogy egy személy tartja kézben a gazdaságos üzletvezetést és a konyhát. Véleményünk szerint a Garda Étterem sikere nagy mértékben ennek köszönhető. Az egyszemélyes séf-tulajdonos a folyamatokat A-tól Z-ig átlátja, és ez hozzájárul a hatékonyabb üzemeltetéshez.
Általánosságban elmondható, hogy az üzletvezetői és konyhafőnöki feladatok megoszlása függ az étterem jellegétől, a konyha méretétől és a tulajdonos elvárásától. A cél minden esetben az, hogy az érdeklődők vendégekké, majd visszatérő étteremlátogatókká váljanak, miközben a vendéglátó hely nyereségesen üzemeljen.
László számára tehát a feladat sokszínű, nagy kihívást jelentő cselekvéssorozat: meg kell határozni az üzletpolitikát, a több mint 100 fogást kínáló étlap átgondolt készletgazdálkodást kíván meg, a személyzet munkájának teljes megszervezése és motiválása nagy tapasztalatot, elhivatottságot feltételez. Emellett oda kell figyelnie a hatékony marketing tevékenységre, mert a jó bornak is kell a cégér.
Konyhafőnökként felelős a magas szintű, minőségi vendéglátásért, a vendégek elvárásainak megfelelő ételválaszték kialakításáért, elkészítéséért. Maximális mértékben szem előtt tartja a konyha tisztaságát, a higiéniás előírásokat. A feladatok részletes felsorolására nem vállalkozhatunk, de a vendégkönyv bejegyzései, és a Dining Guide cikkére történt reakciók azt mutatják és azt vetítik előre, hogy a Garde Étterem más debreceni éttermekkel együtt egyre előkelőbb helyet foglalnak el az ország gasztronómiai térképén.
Az étterem jól teljesít, hiszen a tulajdonos figyelme mindenütt ott van, karmesterként vezényel, zenekari tagként segíti az összehangolt működést. Az elmúlt négy év bizonyítja, hogy ugyanazt a kiváló színvonalat tudták hozni, amiért az emberek az első években is ide látogattak, sosem adták lejjebb. A vendégeknek mindig kiváló kiszolgálásban lehet részük, a konyha minden esetben kulináris élvezetet nyújt.
Vendégkönyvbe írták... |
S, hogy mitől lehet sikeres egy étterem a fentieken túl, írják meg nekünk!
(2012-04-16)
-eSBé-
kapcsolódó cikkek
- A Calico ünnepi menüsora csupa finomságot tartalmaz
- Szilveszter 2013
- Egyedi fogadó falatkák, variálható tálak, mennyei desszertek
- „A vendégek hálásak, ha foglalkozunk velük”
- Múltidéző hangulat a Flaskában
- „A szakma befogadja az újat, a vendégek viszont kevésbé”
- Ez az életük: szeretnek a Flaskában dolgozni
- "A hazai vendéglátás hagyományait követem, a magyar ízlést kívánom kiszolgálni"
- „Azért vagyok, hogy a vendég jól érezze magát”
- „Igazi érdeklődés, elhivatottság, szakmaszeretet”