Ki a karmester az étteremben?
Mikor étterembe készülünk gyakran kérünk referenciát ismerőseinktől, rendszeresen elhangzik a kérdés: milyen az adott étterem konyhája, finom volt-e az étel. Teljesen természetes és szokványos, hogy érdeklődünk, de a pincérekről (vagy felszolgálók) miért beszélünk kevesebb alkalommal?
Étterembe általában enni megyünk, de hogy mit eszünk, mennyit fogyasztunk és milyen élménnyekkel térünk haza, nagyban befolyásolja a pincér személye.
A pincér hatással van a vendégre, felesleges lenne ezt tagadni. Ha valaki, akkor ő az, aki „eladja” az ételt. De ki is Ő valójában? Pincér vagy felszolgáló?
Sokak szerint a pincér a „több”. A pincér nemcsak lexikális tudással bír, tapasztalati éveket tudhat maga mögött, dolgozik benne az elhivatottság és alázat munkája iránt.
„Mindig a vendégnek van igaza” mondja sok pincér, de ne legyünk bolondok… Persze, igyekeznek a kedves vendég kedvére tenni, hisz az ő céljuk is az elégedett, visszatérő vendég, de ott, és akkor, Ők a szakemberek. Munkájuk nem merül ki a felszolgálásban, bár tény és való, hogy az étterem szemszögéből a legfontosabb feladatuk az ételek és italok ajánlása, eladása a vendégek részére. Na de hogyan? Milyen a jó pincér?
|
|
Aki első blikkre megtalálja velünk a közös hangot; jobb vele, mint nélküle az éttermi ott tartózkodás? Szerintem valami ilyesmi, de tudnám fokozni: türelmes, jó kommunikációs képességű, szereti az embereket, a szakmát, segít az étel, ital választásban.
S ha étterem látogatásunk jól sikerült, alkalmi segítőnket említhetjük az étel előtt is, mint az adott vendéglátóhely erőssége? Előfordulhat, hogy a komplex éttermi élmény elemek - úgy mint a hangulat, ízek, színek, illatok – közül a pincér személye oly mértékben kiemelkedik, hogy miatta gyakrabban járunk oda?
Tehát milyen a jó pincér? És milyen a jó vendég? Bizony, bizony… a pincérek is tudnának mesélni…
(2012-06-13)
-eSBé-